zvláštní poděkování
Quantcom.cz

NETHOVOR - detail

Petr

REIF

Petr REIF

* 1900

Brno

ČR

Petr REIF - kompletní životopis...

 


Záznam NetHovoru 7.4.2006


* Dobrý den, vítáme vás u dnešního NetHovoru, můžete přiblížit jaký byl váš dnešní den, co vás případně ještě čeká.

Ahoj, právě jsem přijel z Brna, kde je divadelní festival Setkání. Po NetHovoru si budu užívat volna.

* Proč jsi šel studovat do Prahy a ne na JAMU? Klára

Na JAMU jsem se nedostal.

* Co tě vedlo ke studiu KALD? Činohra tě nelákala? alča

Tak sjem slyšel, že se na KALD dělají zajímavější věci.

* Vipadáš jako intelektuál, a to rozhodně nemyslím ve zlém. Jaký divadelní žánr je ti blízký? Co ty a komedie či dokonce fraškay nebo lehký bulvárek? Díky a měj se! Pavel alča

Je mi blízké poetické divadlo, což ovšem neznamená, že nemám rád humor anebo dobré komediální představení.

* Kdy se cejtíš na jevišti nejlíp?

Když jsem trošku spocenej a když cítím, že funguje komunikace mezi divákem a hercem.

* hrál jsi amatérské divadlo?

Hrál jsem v divadle Studio Dům v Brně u Evy Tálské.

* Umíš zpívat? A jestli jo, tak jaká muzika ti vyhovuje?

Mám rád hudebníky, kteří nepotřebují k písničkám noty a ovládají svůj nástroj tak, jako například Martin Bohadlo z našeho ročníku housle.

* Baví Vás hrát pro děti?

Ano, dětské publikum je přirozenější, což jsem zjistil už ve Studiu Dům a teď to zjišťuji v divadle Minor.

* Když studuješ KALD - tedy hraješ na nějaký hudební nástroj?

Hraju na kytaru.

* Baví tě to v Ypsilonce?

Poetika Ypsilonky v současné době nepatří k mým oblíbeným, ale myslím, že toto divadlo bylo ve svých počátcích jedno z nejlepších.

* Dáváš přednost sólování nebo kolektivní práci - na jevišti? páťa

Samozřejmě, že kolektivní práce je inspirativnější. Ideální je, když na jevišti mají všichni stejný prostor.

* Můžete přiblížit Studio Dům, co to je? lElE

Je to amatérské divadelní studio s profesionálním vedením, jehož ráz určuje režisérka Eva Tálská. Studio Dům je součástí Divadla Husa na provázku.

* Jaká je podle Vás Eva Tálská, jak na ní vzpomínáte?

Eva tálská je člověk, který vás ovlivní na celý život, protože vás nutí najít opravdu tu nejlepší cestu k výsledku, nespokojí se s nějakým povrchním závěrem. Práce s ní byla pro mě největší škola.

* Máte rád "zcizováky" jako v Andělovi?

Zcizovák nepatří k mým nejoblíbenějším divadelním prostředkům, ale když je dobře udělaný, tak mi nevadí.

* Poznal jsi Husu na provázku i Národní divadlo, je mezi těmito stánky skutečně nějaký rozdíl? fif

Jsou to úplně rozdílná divadla. Zaměstnanci tam kromě vrátného fungují úplně jinak. Husa na provázku je taková rodina. V Národním divadle jsem se cítil jako ve fabrice, ale je pravda, že Národní divadlo moc neznám.

* Máš nějakou představu, co budeš dělat po skončení školy? Už máš vyhlídnuté nějaké angažmá?

Angažmá nemám. Dělám inscenace v Minoru (Jak Mařenka a Boženka koukali v režii Apoleny Vynohradnykové; nyní zkouším Ostrov pokladů s Arnoštem Goldflamem). Ještě se tvoří nějaká spolupráce s Divadlem Na blízko.

* Zúčastíte se zítřejšího minifestiválku v Ypsilonce? hoza

Asi jo, ty tři představení jsou ta lepší, co dají v českém divadle vidět.

* A co ti tedy bylo bližší - ND nebo Husa? pik

Samozřejmě ND. :-)

* Jak se ti hraje Gridoux v inscenaci Zazie v metru? Máte něco společného? Díky! kulíšek

Moc ne. O své boty se moc nestarám.

* Jak prožíváte premiéry? Jsi nervák? Míla

Jsem nervózní téměř před každým představením.

* Chceš raději do loutkového nebo činoherního divadla? Krael

Ideální je něco mezi tím.

* Jak Vám vyhovovala improvizační práce s Jiřím Havelkou na Člověče zkus to?

Zkoušení s Jirkou je vždycky zážitek, je to režisér, kterému většina z nás věří a jeho humor je nám všem blízký. Ve Člověče, zkus to! jsme si ověřili, že lze udělat představení a za dvanáct dnů, když jsou všichni soustředění.

* Máš rád velké scény nebo raději preferuješ "studiová" divadla? mokika

Mám rád bližší kontakt s divákem.

* Divadlu se tedy věnuješ od dětství? pajka

Asi v patnácti jsem navštívil představení Divadla Husa na provázku Rusalka. Tam byli lidi, co zpívali, hráli a prováděli akrobacii. Kamarádky, co byla se mnou, sjem se zeptal, jestli jsou to herci. a nemohl jsem tomu věřit. Tak jsem tam šel na konkurz, paní Tálská mi řekla, že jsem byl nemožný, ale až po dvou letech, co jsem byl ve Studiu.

* Chodil jsi do tanenčích?

Co to je tanenčích?

* Hraješ fotbal? karel

Mám moc rád fotbal, už jsem ho ale rok nehrál, protože jsme byl na operaci s kolenem,je to špatný.

* Co ty a počítač? web

Dost špatný.

* Seš přímo brňák...? micl

Jo. Jasný.

* Jste brněnský patriot? Jak se srovnáváte s tím, že studujete v Praze?

Patriot nejsem, lidi jsou různí v Praze i v Brně. Studovat v Praze mi nevadí, vadí mi, že na naše představení nechodí moc mých brněnských kamarádů. A také se s nimi moc nevídám.

* A stíháš sledovat brněnskou divadelní scénu? mici

Myslím, že jo. Na provázku jsme viděl téměř všechno, i dost v HaDivadle i v Divadle 7 a půl. V Národním skoro nic a když jdu do Městského divadla, tak se před jeho vchodem, vždy zastavím před otisky umělců v chodníku a tak dlouho si je s obdivem prohlížím, že obvykle zmeškám začátek představení. A po začátku představení se přece nechodí do divadla.

* Počítače ti nevoní. A co jinak, jaký je tvůj vztah k technice? Nebo jsi spíš věčný filosof? o

Mám mobilní telefon, ale vadí mi, když ho někdo používá nevhodně.

* Myslela jsem taneční, hnidopichu. :o) pajka

Co je to hnidopich?

* Ale MS v Německu sledovat budeš, né?

Jasně, můžem spolu zajít někam do hospody na přenos.

* Umíš si udělat pomlázku?

Ze tří nebo z osmi?

* Piješ? Kouříš? Hovoříš pravdu? Dr. Strážný

Občas.

* Z osmi!

Ani ze tří.

* Vážený Petře, náš čas se pomalu kloní k závěru. Děkujeme moc za tvou odvahu podtoupit internetový rozhovor. Tvé slovo závěrem?

Děkuji Mesymu, rodičům, Michalu Lázňovskému, Kateřince Neumannové, Kateřině Vilímkové (tady vedle), Jirkovi Havelkovi, Jiřímu Lábusovi, vrátným na DAMU a paní garderobiérce Kateřině Mikešové, Borisu Rösnerové, Jiřímu Raškovi a dalším. Speciální poděkování Hubertu Krejčímu a jeho bambusovému poli. Nashledanou.

* Petře, moc Ti děkujeme za super setkání. Doufám že nás naučíš tu z osmi... Ať se daří v divadle i v životě. Tvé slovo závěrem?

Hezké Velikonoce.

NETHOVORY - již 778

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

červen 2010

 

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA

* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce

Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.

* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra

Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.

* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek

Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.

Jan CINA - celý NetHovor